dijous, 30 de març de 2017

Marc Juan




Marc Juan és el responsable de la realització de Trinxeres. Ell, com a càmera,acompanyat per Carles Costa i Eloi Vila, recorre a peu els darrers fronts de la Guerra Civil espanyola a Catalunya. A partir de l’experiència que ens narren des del Pirineu fins al Delta de l'Ebre es volen recuperar les històries humanes que encara tenen ressò al nostre present, vuitanta anys després. Marc Juan també ha estat realitzador d’altres reportatges i documentals per a TV3, i també en altres cadenes com Cuatro, ARTE, Barça TV o BTV, amb “Bomba de temps” o “Candidat Mas, president Mas”. 



1. Què volies ser de petit i què et va portar a iniciar-te en la teva carrera professional? Quina va ser la teva primera professió?

De petit volia ser periodista, treballar a la TV i viatjar. Tenia un tiet que treballava a TV3 i es passava el dia viatjant. I jo pensava que això havia de ser molt interessant. 


2. Amb quin personatge de ficció te n’aniries a sopar? Per què? 

Sense dubte amb qualsevol personatge de LOST, la sèrie que fins ara més m'ha marcat.E Els preguntaria que coi significava aquell meravellós darrer capítol que vaig entendre la meitat i em va commoure igual.


3. Quina sèrie/pel·lícula/documental t’ha deixat petjada? Per què? 

Podria fer una llista moooolt llarga de cada una de les tres categories. Però com em dedico al reportatge i al documental recomano les pel.lícules d'un documentalista suec que es diu Erik Gandini. Té una aproximació al documental que sempre és estimulant i diferent. El dia que per primer cop vaig veure una peça seva el recordo com si fos avui i d'això fa ja més d'una quinzena d'anys.  


4. Quin creus que serà el futur de la ficció seriada?

No em veig capaç d'endevinar que soparé avui, com per preveure el que farà la ficció seriada. Tampoc és estrictament el meu camp de treball, i no m'atreveixo a opinar sota risc de pixar fora de test. 


El Test del Marc Juan:



1. Comèdia o Ciència Ficció? 

Comèdia


2. Cinema o teatre?

Cinema


3. Internet o televisió? 

Televisió mirant internet.


4. Versió original o doblada? 

Original sempre que es pot.


5. Joc de Trons o Breaking Bad? 

Joc de Trons.


6. Ventdelplà o el Cor de la Ciutat? 

Cap de les dues.


7. Sherlock Holmes o Hércules Poirot? 

Sherlock forever.


8. Steven Spielberg o Woody Allen? 

Això és com preguntar a qui estimes més, si al papa o a la mama.....


9. Digue'ns dues cançons que t'agradin especialment.

Impossible escollir-ne dues. Així que escolliré dues que tanquen dos capítols de Trinxeres que darrerament he escoltat moltes vegades a la sala de muntatge i que m'agraden molt com a cançons i com han quedat a la seqüència que han estat muntades. La primera és diu "Funeral" dels Crash Test Dummies. I la segona és "Particles" d'un compositor islandés que es diu Olafur Arnalds i  cantada per Nanna Bryndís Hilmarsdóttir.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada