dijous, 30 de març de 2017

Eloi Vila


Eloi Vila (Sant Esteve de Palautordera, 1972) és periodista i el director del programa Trinxeres. Juntament amb Carles Costa i Marc Juan, recorre a peu els darrers fronts de la Guerra Civil espanyola a Catalunya. A partir de l’experiència que ens narren des del Pirineu fins al Delta de l'Ebre es volen recuperar les històries humanes que encara tenen ressò al nostre present, vuitanta anys després. Eloi Vila també va ser col·laborador com a guionista d'alguns programes de TV3 com El Convidat i El Club. Actualment, és habitual a la ràdio com a col·laborador a El primer toc (RAC1) o La tribu (Catalunya Ràdio). A més, Vila ha tingut temps per escriure tres novel·les: L'any del Senyor (2009), Una paraula de més (2011) i Cartes des del front (2012).


1. Què volies ser de petit i què et va portar a iniciar-te en la teva carrera professional? Quina va ser la teva primera professió?
Jo volia ser futbolista. I jugava prou bé. De petit vaig viatjar molt i m'interessaven moltes coses diverses, em va començar a interessar molt entendre tot el que m'envoltava, entendre el món el qual vivim. I vaig decidir que seria periodista per poder-lo explicar. Vaig estudiar periodisme. I aquí estic. 


2. Amb quin personatge de ficció te n’aniries a sopar? Per què?
Amb Walt Kowalsky, el protagonista de Gran Torino. Perquè darrera la simplicitat és sovint on hi ha els grans valors humans. I m'encantaria compartir-los amb ell.

3. Quina sèrie/pel·lícula/documental t’ha deixat petjada? Per què?
Pulp Fiction i Kill Bill. Perquè l'enorme capacity de Tarantino d'articluar guions narratius d'una manera extraordinària. 

4. Quin creus que serà el futur de la ficció seriada?
Ni idea. Crec que estem al límit de la saturació. D'allau. Ara les sèries han explotat i hi ha com una mena de bombolla que esclatarà. Passaran de moda i tornaran. Crec que ara i demà, quan tornin, sempre triomfen i triomfaran les històries humanes potents.


El Test de l'Eloi Vila:



1. Comèdia o Ciència Ficció?
Comèdia.

2. Cinema o teatre?
Cinema.

3. Internet o televisió?
Televisió.

4. Versió original o doblada? 

Doblada.

5. Joc de Trons o Breaking Bad? 

Breaking Bad.

6. Ventdelplà o el Cor de la Ciutat?

 Ventdelplà.

7. Sherlock Holmes o Hércules Poirot? 

Sherlock Holmes.

8. Steven Spielberg o Woody Allen? 

Spielberg.


9. Digue’ns dues cançons que t'agradin especialment.
"Master of Puppets" (Metallica) i "Requiem" (Mozart).



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada